admin-front2

بیش از مدرسه‌سازی به فرهنگ مشارکت در مدرسه سازی نیازمندیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خیرین می‌کوشند از آلام جامعه بکاهند و زندگی بهتری را برای مردم رقم بزنند، گفت: بیش از مدرسه سازی به فرهنگ مشارکت در مدرسه سازی نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی در آئین تکریم و رونمایی از کتاب خیر مدرسه ساز خانم زهرا گیتی نژاد که در هتل پارسیان و با حضور جمعی از خیرین مدرسه ساز برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت و ولادت باسعادت حضرت امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها، اظهار کرد: هرگاه در جمع خیرین قرار می‌گیرم به حال خیرین غبطه می‌خورم و عمیقاً از تلاش‌های ارزشمند خیرین قدردانی می‌کنم.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی نیز ضمن قدردانی از کار خداپسندانه خیرین با تخصیص سه هزار و۳۵۰ میلیارد تومان، خیرین را در امر مدرسه سازی همراهی می‌کند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: خیرین می‌کوشند از آلام جامعه بکاهند و زندگی بهتری را برای مردم رقم بزنند و رنج آنها را کاهش دهند بنابراین هیچ کاری برتر از کار خیر نیست.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در میان همه کارهای خیر، امر مدرسه سازی متمایز است زیرا هرجا سخن از تمدن سازی و فرهنگ سازی و توسعه و پیشرفت است سه ابزار کلیدی به عنوان شکل دهنده تمدن انسانی وجود دارد؛ چشم برای دیدن، گوش برای شنیدن و قلب برای اندیشیدن و این موضوع در فرهنگ دینی ما هم وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آنچه که در دنیا به عنوان تمدن می‌شناسیم محصول این ۳ ابزار کلیدی است زیرا بدون این عناصر تمدنی شکل نمی‌گیرد و آینده‌ای رقم نخواهد خورد انسان‌ها هنگامی متولد می‌شوند چیزی نمی‌دانند اما این سه ابزار انسان را شکل می‌دهد، جوامع را می‌سازد و فرهنگ‌ها را پربار می‌کند.

وی با بیان اینکه مدرسه دارای جایگاهی است که بالاترین مشروعیت را برای تغذیه این سه ابزار پیشرفت را دارد، گفت: خانواده و جامعه نیز تغذیه کننده این ابزارها هستند اما مدرسه در سال‌های طولانی در قالب یک برنامه با امکان ارزیابی، دانش‌آموز را تحت تعلیم قرار می‌دهد و افراد بهترین ساعات عمرشان را در اختیار مدرسه قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه آینده در مدرسه شکل می‌گیرد و خیرین مدرسه ساز در واقع آینده سازی را انتخاب کردند، اظهار کرد: مدرسه یک ساختمان نیست بلکه رفیع‌ترین بنای زندگی انسان و جامعه است مدرسه باید انسان را برای بهتر زیستن آماده کند و افراد را خوداتکا و توانمند تربیت کند و این ماموریت اصلی ما است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم نسلی توانمند، کارآمد، خلاق و تمدن ساز را پرورش دهیم، گفت: بیش از آنکه به مدرسه سازی نیازمند باشیم به نهادینه کردن فرهنگ مدرسه سازی احتیاج داریم.

وی بر ترویج فرهنگ خیری تاکید و اظهار کرد: ما به فرهنگ مشارکت، همدلی و مسئولیت پذیری اجتماعی نیازمندیم لذا طرح آجر به آجر را راه‌اندازی کردیم تا همه افراد جامعه امکان مشارکت در مدرسه سازی را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شیوع بیماری کرونا در کنار همه محدودیت‌هایی که ایجاد کرد، خانواده‌ها را درگیر فضای آموزش و مدرسه کرد لذا ما باید از این پیوند استفاده کنیم تا زمینه را برای مشارکت جدی آنها در امر مدرسه سازی فراهم کنیم.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های خیریه خانم گیتی نژاد گفت: در طول دوره مسئولیتم در تعلیم و تربیت هرجا که سخن از مدرسه سازی است، یکی از پاهای ثابت و متعهد خانم گیتی نژاد است، به این شخصیت بزرگ غبطه می‌خورم و قدردان تلاش‌های وی هستم.

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.