admin-front

اضافه شدن دو درس جدید به دوره متوسطه دوم از سال 96 و 97

معاون تربیتی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از دروس سواد رسانه‌ای و مدیریت خانواده در سال 96 و دیگری در سال 97 هم‌زمان با فرارسیدن کلاس‌های یازدهم و دوازدهم دروس جدید اجرایی خواهند شد.
اضافه شدن دو درس جدید به دوره متوسطه دوم از سال 96 و 97

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان به نقل از فارس، مهرزاد حمیدی در خصوص کانون‌های ورزشی مدارس اظهار کرد: در حال حاضر 8 هزار رشته- کانون در مدارس ایجادشده است.

وی افزود: اکنون در مدارسی که امکانات و تجهیزات دارند، با استفاده از معلمان سرآمد در هر رشته ورزشی؛ کانون درون مدرسه‌ای راه‌اندازی شده است.

معاون تربیتی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان، دانش‌آموزان را استعدادیابی و شناسایی می‌کنند و دانش‌آموزانی که در کلاس درس استعداد خود را نشان داده و یا در المپیادهای ورزشی شرکت می‌کنند توسط دبیران تربیت‌بدنی به کانون‌های ورزشی که در مدارس مرکزی ارجاع داده می‌شود تا دانش‌آموزان در رشته‌های تخصصی به فعالیت ورزشی بپردازند.

وی بابیان اینکه در آموزش و پرورش سعی می‌شود با استفاده از این کانون‌های ورزشی مدارس، زمینه استعدادیابی برای 13 میلیون نفر دانش‌آموز فراهم شود، ادامه داد: این کانون‌ها در همه مدارس نیستند بلکه در مدارس مرکزی شهرها هستند که مدارس اقماری را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

حمیدی با اشاره به اینکه 3 هزار کانون ورزشی برون مدرسه در کشور با 7 هزار رشته - کانون در کشور وجود دارد، اضافه کرد: دانش‌آموزان پس از شناسایی و استعدادیابی به کانون‌های برون ارجاع داده می‌شوند، ازآنجا به هیئت‌های ورزشی و فدراسیون‌های ورزشی سپرده می‌شوند تا جریان استعدادیابی ورزشی کشور یک جریان پویا، دائمی و اثربخش باشد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص اضافه شدن درس‌هایی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به دروس مقطع متوسطه، گفت: هم‌اکنون در آموزش و پرورش 3 درس مطالعات اجتماعی ششم، مهارت زندگی هفتم و هشتم در حال تدریس است که کتاب مبارزه با اعتیاد به کتاب مهارت زندگی هشتم ضمیمه‌شده است.

معاون تربیتی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در برنامه درسی متوسطه دوم بحث سواد رسانه‌ای، موضوع مدیریت خانواده و شیوه زندگی سالم در دروس این مقطع برای دانش‌آموزان گنجانده شد.

وی ددر رابطه بازمان اضافه شدن این دو کتاب به دوره متوسطه دوم، خاطرنشان کرد: در نظام آموزشی 6-3-3 کلاس دهم تشکیل می‌شود که در کلاس یازدهم یکی از این دروس اجرایی و کلاس دوازدهم دیگری اجرا می‌شود.

حمیدی در پایان گفت: به‌طورکلی یکی از دروس در سال 96 و دیگری در سال 97 هم‌زمان با فرارسیدن کلاس‌های یازدهم و دوازدهم دروس جدید اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب
مطالب مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.