admin-front
متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بدانند

شرایط جسمانی و روانی لازم برای دانشجو معلم شدن

ضوابط پذیرش دانشجو معلم برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از میان داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۵ اعلام شد.
شرایط جسمانی و روانی لازم برای دانشجو معلم شدن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان به نقل از تسنیم، ضوابط جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از میان داوطلبان کنکور 95 اعلام شد که براین اساس علاقمندان باید ضمن مطالعه دقیق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش نسبت به پرداخت مبلغ 6 هزار و 600 تومان بابت اعلام علاقمندی خود به صورت اینترنتی از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

** شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ویژه کارکنان شاغل در آموزش وپرورش

داشتن حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموزش‌وپرورش دز زمان ثبت‌نام در آزمون.

داشتن فرم موافقت با ادامه تحصیل فرهنگیان ویژه شاغلین رسمی و پیمانی از اداره آموزش‌وپرورش محل خدمت.عدم ارائه فرم موافقت با ادامه تحصیل فرهنگیان توسط اداره محل خدمت به منزله نداشتن شرایط ثبت‌نام در آزمون است و درصورتیکه داوطلب بدون داشتن موافقت‌نامه در آزمون شرکت کرده و پذیرفته شود، قبولی وی کأن لم یکن تلقی می‌شود.

عدم اشتغال به تحصیل در هر یک از دوره‌های کاردانی و بالاتر در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در زمان ثبت‌نام.

چنانچه آمار پذیرفته‌شدگان در هریک از کدرشت محل‌های ویژه فرهنگیان به حدنصاب لازم حداقل 15 نفر برای تشکیل کلاس نرسد، قبولی این افراد کأن لم یکن تلقی می‌شود.

تمام رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان در همه گروه‌های آزمایشی مخصوص شاغلان رسمی و پیمانی آموزش و پرورش است و سایر داوطلبان اعم از معلمان حق‌التدریس،‌ آموزشیاران نهضت سوادآموزی، قراردادی و داوطلبان آزاد مجاز به انتخاب آنها نیستند.

** ضوابط جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ویژه داوطلبان آزاد

کسب نمره علمی کل 6500 و بالاتر در زیر گروه مربوط در آزمون سراسری.

نداشتن هیچ‌گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت با نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی.

داشتن حداقل معدل کل 15 در دوره متوسطه دوم.

داشتن حداکثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه ( متولدان 1373.07.01 به بعد). انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری به سقف سنی داوطلب نمی‌افزاید.

بومی بودن داوطلب در هر یک از کدرشته محل‌های اعلام شده از سوی آموزش وپرورش.محل به کارگیری افراد همان بخش، شهرو استان بومی داوطلب بوده و مسئولیت ساماندهی و به کارگیری نیز به عهده همان اداره کل استان خواهد بود.براین اساس تغییر سهمیه استان محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد، تحت هر شرایط اعم از تأهل، تجرد، بعد مسافت، سرپرستی خانوار و ... ممنوع است.

برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی با تأیید پزشک معتمد آموزش و پرورش.

توانایی گفتاری از جمله توانایی در رعایت مخارج تمام حروف و ادای کلمات و عبارات به طور کامل و نداشتن لکنت زبان به هر میزان.

قدرت بینایی و شنوایی مناسب به گونه‌ای که شنوایی داوطلب نباید بیش از 40 دسی بل باشد و داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله 6 متری به خوبی بشنود.

** قد و وزن مناسب شرط معلم شدن

قد و وزن مناسب، حداقل قد برای داوطلبان مرد 160 و برای داوطلبان زن 155 سانتی متر است و همچنین تناسب وزن با قد داوطلب مدنظر است.

نداشتن نقض عضو مشهود و تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اندام‌ها و نداشتن کراهت منظر در اثر سوختگی،‌ سوانح یا عوامل دیگر در صورت یا قسمت‌های ظاهری و نمایان بدن همچنین استفاده از دست و پای مصنوعی نقص عضو تلقی می‌شود.

عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن و صعب العلاج از قبیل دیابت، نارسایی کلیه، بیماری‌های قلبی.

احراز سلامت روانی براساس نظر روانشناس متعهد آموزش وپرورش.

برخورداری از استعداد، علاقه و انگیزه معلمی، عامل بودن به اخلاق و رفتار متناسب با شأن و جایگاه معلمی و برخورداری از قدرت تعامل با دیگران و آشنایی با تعالیم دینی.

از میان واجدین شرایط در آزمون براساس اولویت‌های انتخابی،‌دو برابر ظرفیت پذیرش برای انجام مصاحبه تخصصی و احراز صلاحیت‌های عمومی و تخصصی معرفی خواهند شد.

پذیرفته شدگان مکلفند در آغاز تحصیل خود به میزان دو برابر مدت تحصیل به آموزش و پرورش تعهد خدمت محضری بسپارند. تحصیل آنان در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی منوط به سپردن تعهد محضری است.

تحصیل دانشجومعلمان به صورت شبانه‌روزی است.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.